Termeni și condiții Opticlinic.ro

1. Definiții și termeni

Opticlinic.ro – este denumirea comercială a S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L., persoană juridică de naționalitate română, având sediul social în Arad, Aleea Borec, nr. 5, bl. 602/B, sc. B, ap. 17/B, număr de înregistrare la Oficiul pentru Registrul Comerțului J02/1345/2015, CIF RO 35305288.
Telefon – 0357 453706
Email – opticlinicarad@gmail.com
Vânzător – opticlinic.ro
Client – persoană fizică/ juridică care a acceptat condițiile de utilizare a site-ului și care își face un cont și efectuează o comandă în site.
Cont – secțiunea din site formată dintr-o adresă de email și o parola care permite Clientului transmiterea comenzii și care conține informații despre Client și istoricul Clientului în Site (comenzi, facturi fiscale, garanții Bunuri etc. )
Site – domeniul opticlinic.ro
Comanda –  un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Client prin care Clientul transmite Vânzătorului, prin intermediul Site-ului intenția sa de a achiziționa Bunuri de pe site.
Bunuri/Produs – orice produs, înclusiv documentele și serviciile menționate în Comandă, care urmează a fi furnizate de către Vânzător Clientului ca urmare a Contractului încheiat.
Campanie – acțiunea de a expune în scop comercial, un număr finit de Bunuri având stoc limitat și predefinit, pentru o perioadă limitată de timp stabilită de către Vânzător.
Contract – reprezintă contractul la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Clientului.
Conținut – toate informațiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic.
– conținutul oricărui email trimis Clientului de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil
– orice informație comunicată Clientului prin orice mijloc de către un angajat al Vânzătorului, conform informațiilor de contactare, specificate sau nu de către acesta.
– informații legate de Bunurile și/sau tarifele practicate de Vânzător într-o anumită perioadă.
– date referitoare la Vânzător.
Document – prezentele Termeni și Condiții
Newsletter – mijloc de informare periodic, exclusiv electronic, respectiv poșta electronică (email, SMS) asupra Bunurilor și/sau a promoțiilor desfășurate de Vânzător într-o anumită perioadă.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei Sume rezultată din vânzarea unui Bun de către opticlinic.ro, Clientului.
Specificații – toate specificațiile tehnice și/sau descrierile Bunurilor așa cum precizate în descrierea acestora.

2. Documente contractuale

2.1. Prin înregistrarea unei Comenzi pe Site, Clientul este de acord cu forma de comunicare (email sau telefonic) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale și înțelege că trebuie să plătească prețul afișat pe site pentru Bunurile comandate.
 
2.2. Contractul se consideră încheiat între Vânzător și Client în momentul primirii de către Client de la Vânzător, prin intermediul poștei electronice și/sau SMS a confirmării de înregistrare a Comenzii.
 
2.3. Documentul și informațiile puse la dispoziție de către Vânzător pe site vor sta la baza Contractului.

3. Prețuri

3.1. Vânzătorul poate publica pe Site informații despre Bunuri si/sau promoții practicate de acesta într-o anumită perioadă de timp și în limita stocului disponibil.
 
3.2. Toate tarifele aferente Bunurilor și/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și includ TVA.
 
3.3. Opticlinic transmite Clientului factura aferentă comenzii efectuate ce conține detalierea Bunurilor vândute în format fizic în interiorul coletului. Pentru acuratețea informațiilor din factură, Clientul este responsabil să verifice datele personale (email, numar de telefon, adresă).
 
3.4. În cazul plăților online Vânzătorul nu este și nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client, incluzând dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicată de banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia este diferită de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Clientul.

4. Comanda

4.1. Clientul poate efectua Comenzi pe Site, prin adăugarea Bunurilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda efectuând plata prin una din modalitățile indicate expres. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Bun este disponibil pentru achiziție în măsura în care există stoc disponibil pentru aceasta. Adăugarea unui Bun în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automată a Bunului.
 
4.2. Prin finalizarea Comenzii clientul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii. Opticlinic nu este responsabil pentru veridicitatea și autenticitatea datelor personale furnizate de către client (număr telefon, adresă email, adresă livrare).
 
4.3. Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte că Vânzătorul poate să îl contacteze, prin orice mijloc disponibil/agreat de Vânzător, în orice situație în care este necesară contactarea Clientului și consimte la achitarea produsului, printr-una din variantele puse la dispoziție în acest sens.
 
4.4. Opticlinic poate anula Comanda efectuată de către Client, în urma unei notificări prealabile adresate Clientului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:
  • neacceptarea de către banca emitentă a cardului Clientului, a tranzacției, în cazul plății online;
  • invalidarea tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de opticlinic.ro, în cazul plății online;
  • datele furnizate de către Client, pe Site sunt incomplete și/sau incorecte;

5. Facturare

5.1. Prețurile Produselor afișate în cadrul site-ului opticlinic.ro includ TVA legală.
 
5.2. Prețul, modalitatea de plată și termenul de plată sunt specificate în fiecare Comandă. Opticlinic va emite către Cumpărător o factură pentru Produsele livrate, obligația Clientului fiind să furnizeze toate informațiile necesare emiterii facturii conform cu legislația în vigoare.
 
5.3. Opticlinic va transmite Clientului factura aferentă Comenzii ce conține Bunuri și/sau Servicii vândute de opticlinic.ro, precum şi pentru orice alte plăți aferente Comenzii, cu ocazia livrării, prin adăugarea facturii la colet sau prin poșta electronică, la adresa de email menționată de Client în Contul său la opțiunea clientului; factura va însoți produsul comandat.
 
5.4. Pentru o corectă comunicare a facturii aferente Comenzii, Clientului îi revin obligațiile de a-și actualiza ori de cate ori este cazul datele din Contul său și de a accesa informațiile și documentele aferente fiecărei Comenzi, existente in Cont.
 
5.5. Prin această modalitate de comunicare Clientul, accesând Contul său, va deține o evidență a facturilor emise de opticlinic.ro, putându-le salva și arhiva la rândul său în orice moment și în orice modalitate pe care o dorește.
 
5.6. Prin trimiterea Comenzii, Clientul își exprimă acordul să primească facturile și în format electronic prin adăugarea acesteia de către opticlinic.ro în Contul său prin intermediul poștei electronice, la adresa de email menționată în Contul său.
 
5.7. Modalități de plată
-Numerar la livrarea coletului. Comanda dumneavoastră se achită reprezentatului firmei de curierat la livrarea coletului. Această metodă de plată este în sistem ramburs.
-Plata online cu cardul de debit/credit. În cazul în care optați pentru această metodă de plată, vom avea nevoie de următoarele date: codul cardului (cele 16 cifre menționate pe fața cardului), data expirării cardului, codul CVV (codul format din 3 cifre de pe spatele cardului, de lângă banda cu semnătură), parola 3D Secure (dacă aveți cardul înrolat în sistemul 3D Secure).
-Ordin de plată (în contul bancar RO46RNCB0016153475300001 sau RO31BTRLRONCRT0328272901).
După ce ați ales varianta de plată, vă rugăm să verificați datele introduse. Dacă datele sunt corecte, iar contul dumneavoastră are fonduri suficiente, veți primi un mesaj de aprobare a tranzacției. Tranzacția se va desfășura în conformitate cu contractul cu banca emitentă a cardului, Tranzacțiile se vor efectua în mod exclusiv prin serverele securizate ale (aici sistemul de plata online, Euplatesc sau altul). Opticlinic nu stochează și nu prelucrează niciun fel de informație referitoare la datele cardului dumneavoastră. Toate plățile se vor face în lei.

6. Livrarea produselor

6.1.  Produsele comandate se livrează oriunde pe teritoriul României prin intermediul societăților de curierat agreate de către opticlinic.ro.
 
6.2. Livrarea produselor se face în termen de 2-4 zile lucrătoare pentru comenzile finalizate și confirmate.
 
6.3. Disponibilitatea de stoc va fi confirmată prin email, pentru fiecare comandă în parte. Confirmarea livării comenzilor se va realiza prin email.
 
6.4. Termenul de livrare mai sus menționat este valabil exclusiv pentru produsele existente în stoc, pentru produsele neexistente în stoc la data comenzii, acest termen va fi agreat de către opticlinic.ro împreună cu clientul.
 
6.5. Costuri de livrare
-Costurile de livrare se diferențiază în funcție de destinație, de greutatea și dimensiunile coletului. Costurile de livrare sunt stabilite de către firma de curierat.
-Costurile de livrare sunt incluse în valoarea finală a comenzii, iar clientul va fi informat cu privire la acestea în ultima fază a comenzii.
Pentru comenzi cu valoare mai mică de 200 lei, se percepe o taxă de transport de 19 lei.
In cazul kilometrilor exteriori, care nu se află în aria de acoperire a societăților de curierat, clientul trebuie fie să achite în avans valoarea totală a comenzii, fie să accepte livrarea în cel mai apropiat punct de lucru a societății de curierat. In ambele situații, Opticlinic își asumă taxa de transport conform politicii.

7. Dreptul de retragere

7.1. Clientul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un produs sau să renunțe la acesta, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri. Astfel, potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui produs expiră în termen de 14 zile din:
– ziua în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului produs – în cazul în care Clientul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
– ziua în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.
 
7.2. În cazul în care Clientul decide să returneze produsul comandat, acesta va putea completa online formularul de retur ce se regăsește la adresa (aici link cu formularul de retur). În cazul în care comanda a fost deja achitată, Opticlinic va procesa formularul de retur și va returna contravaloarea produsului/produselor în contul indicat de Client în maxim 14 zile de la data la care produsul returnat intră în depozitul Opticlinic. Produsul poate fi returnat numai dacă este în aceleași condiții în care a fost primit, nu este deteriorat și nu prezintă semne de uzură, în cutia originală, accesoriile complete, consumabilele originale sigilate și împreună cu toate documentele care le-au însoțit (factura, certificat de garanție). Clientul va fi informat cu privire la statusul returului prin email.
 
7.3. Consumatorul poate solicita returnarea produselor în următoarele situații:
 
7.3.1. Produs ce nu este conform cu specificațiile de pe site. Dacă produsul comandat se dovedește a nu fi conform cu specificațiile din oferta noastră, Clientul poate solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii. Dacă, după analizarea solicitării, se agreează înlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, Clientul va plăti diferența, respectiv daca valoarea este mai mică, veți primi o rambursare parțială până la valoarea produsului înlocuitor. Costurile de retur și de transport pentru produsul înlocuitor, dacă este cazul, sunt suportate de S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L.
Produsul trebuie să fie însoțit de documentele aferente achiziției.
 
7.3.2. Produse ce au fost livrate greșit. Livrarea altor produse decât cele solicitate trebuie semnalată imediat. Consumatorul poate solicita returnarea acestuia pentru înlocuire, iar dacă produsul nu mai este pe stoc, poate opta pentru înlocuire cu un altul similar sau rambursarea integrala a contravalorii. Dacă, după analizarea solicitării, se agreează înlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, Clientul va plăti diferența, respectiv dacă valoarea este mai mică, veți primi o rambursare partială până la valoarea produsului înlocuitor. Costurile de retur și de transport pentru produsul înlocuitor, dacă este cazul, sunt suportate de S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. In acest caz, produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare, în ambalajul și cutia originală, cu etichetele intacte, accesoriile complete, consumabilele originale sigilate și împreună cu toate documentele care l-au însoțit (factura, certificate de garanție etc.).
Pentru analizarea solicitării de retur/inlocuire, clientul va completa formularul de retur și îl va expedia către adresa de e-mail opticlinicarad@gmail.com, împreuna cu detaliile despre produsul reclamat, urmând a primi un răspuns din partea S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. în maxim 15 zile de la primirea reclamației.
Specificațiile tehnice, pozele, prețurile sau pozele produselor prezente pe acest site sunt cu titlu informativ și pot fi schimbate fără o înștiintare prealabilă, iar S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. nu își asumă nicio responsabilitate asupra schimbărilor care ar putea surveni.
Promoțiile prezentate pe site sunt valabile în perioada de timp menționată și în limita stocului disponibil.
 
7.4. Comenzile complete de ochelari de vedere (rame + lentile) nu pot face obiectul renunțării la achiziție, conform Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014, art.16, lit. c). Acestea sunt considerate produse finite personalizate conform specificațiilor clientului. Clientul își asumă răspunderea asupra corectituidinii datelor regăsite pe rețetă și confirmă faptul că datele introduse în rețetă sunt corecte și nu sunt mai vechi de 6 luni.
Nu pot face obiectul renunțării, conform OUG 34/2014, și următoarele:
1) contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist;
2) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
3) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
4) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
5) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
 
7.5. Pentru a-și putea exercita dreptul de retragere Clientul trebuie să informeze Vânzătorul la adresa S.C. Optica Dr. Sarbu S.R.L. cu sediul în Arad, Aleea Borsec, nr. 5, bl. 602, sc. B, ap. 17 B, sau prin email la opticlinicarad@gmail.com sau la numarul de telefon 0357 453706. În acest scop, poate fi folosit modelul de retragere de mai jos; folosirea lui nu este însă obligatorie.
Dacă este folosită această opţiune, Clientului i se va transmite fără întârziere, prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
Produsele returnate nu compensează o comandă plasată ulterior. Contravaloarea produselor returnate se va achita prin modalitatea aleasă de dumneavoastră în sectiunea Retur în termenul specificat, iar noua comandă va fi achitată integral la livrare.
 
7.6. Formular retragere
(prezentul formular se transmite inapoi completat numai daca Clientul/Cumparatorul doreste sa se retraga din contract):
Catre: SC Optica Dr. Sârbu SRL, Arad, Aleea Borsec, nr. 5, bl. 602, sc. B, ap. 17 B,  telefon 0357 453706, email opticlinicarad@gmail.com.
Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la vânzarea următoarelor produse:
– (se completează informații privind codul și descrierea produsulelor achiziționate)
comandate la data ……………………… (se completeaza informația privind data comenzii) / primite la data ………….. (se completeaza data recepționării produselor)
Numele clientului ………………………
Adresa clientului ……………………. (se completează cu date cât mai complete: județ, localitate, strada, nr., telefon contact, etc.)
Semnatura clientului ……………………….. (doar în stituația în care acest formular este notificat pe hârtie)
Data …………………………….

8. Garanții

8.1.  Toate produsele comercializate de către S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. prin intermediul opticlinic.ro, beneficiază de condiții de garanție conform legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor. Produsele sunt noi, în ambalajele originale și provin din surse autorizate de fiecare furnizor in parte.
 
8.2. Garanţia de conformitate este garanția oferită de Vânzător, conform legislației in vigoare. In cadrul termenului de garanție de conformitate producatorul repară gratuit, înlocuiește sau restituie contravaloarea produsului, conform LG. 449/2003.
Perioada de timp stabilită pentru remedierea reparației este de maxim 15 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
 
8.3.  Pentru orice solicitare a garanției pentru produsele comercializate de S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. vă rugăm să ne contactați prin telefon la numarul: 0357 453706. Operatorii vor oferi suport în alegerea modalității de returnare și vor oferi detaliile necesare cu privire la adresa de expediere a produselor, ambalare sau contactarea firmei de curierat.
 
8.4. Termenul de garanție va fi prelungit cu perioada în care consumatorul nu a putut să utilizeze bunurile din cauza reparațiilor în termenul de garanție.
Garanția nu va acoperi defecte care s-au produs la bunuri:
(a)   din cauza deteriorării mecanice cauzată bunurilor de client;
(b)   din cauza utilizării bunurilor în condiții de umiditate, efecte chimice și mecanice care nu corespund mediului natural;
(c)   din cauza manipulărilor diferite de cele normale sau a neglijării îngrijirii bunurilor;
(d)   din cauza deteriorării suferite de bunuri prin utilizare contrară termenilor și condițiilor producătorului de utilizare a bunurilor, principiilor generale sau standardelor tehnice;
(e)   din cauza deteriorării suferite de bunuri în urma unor evenimente inevitabile și/sau imprevizibile;
(f)    din cauza deteriorării suferite de bunuri prin distrugere accidentală și deteriorare accidentală;
(g)   prin intervenții neprofesionale, deteriorări în timpul transportului, deteriorări cauzate de apă, incendiu sau alte evenimente de forță majoră; și
(h)   prin modificări aduse bunurilor de către o parte alta decât S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. sau persoana autorizată de S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L.
Pentru evitarea oricăror neclarități, garanția nu va acoperi uzura normală a bunurilor (sau a componentelor lor) cauzată de utilizarea lor.

9. Politica de confidențialitate

9.1. S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. va respecta legile românești în vigoare privind confidențialitatea datelor; S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. nu va transmite datele personale ale utilizatorilor site-ului către terți și se obligă să le folosească numai în scopul stabilirii contactului cu clienții săi. Colectează informațiile pentru a putea onora comenzile și pentru a servi cât mai bine clienții cu informații referitoare la starea comenzilor sau a livrării.
 
9.2. S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. nu încurajează SPAM-ul, nu furnizează datele de contact ale clienților unor terți (persoane fizice sau juridice), nu vinde, nu oferă, nu face schimb de adrese de e-mail obținute prin intermediul acestui site, nu transmite adresa dumneavoastră de e-mail altor persoane care acceseaza paginile acestui site, fără acordul clientului.

10. Prelucrarea datelor cu caracter personal

10.1. Conform cerințelor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, modificată și completată, avem obligația de a administra în condiții de siguranță și numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizezi.

10.2. Scopul colectării datelor este: informarea Clienților privind situația Contului lor, informarea Clienților privind evoluția și starea Comenzilor, evaluarea Bunurilor oferite, activității comerciale, de promovare a Bunurilor, de marketing, de publicitate, de media, administrative, de dezvoltare, de cercetare de piață, de statistică, de urmărire și monitorizare a vânzărilor și comportamentul Clientului.
 
10.3. Prin completarea datelor în formularul de creare de cont și/sau de Comandă, Clientul declară și acceptă necondiționat ca datele sale personale să fie incluse în baza de date a S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. și își dă acordul expres și neechivoc ca toate aceste date personale să fie stocate, utilizate și prelucrate nelimitat teritorial și/sau temporar de către opticlinic.ro, afiliații și colaboratorii acestora pentru desfășurarea și/sau derularea de către opticlinic.ro, afiliații și colaboratorii acestora de activități cum ar fi, dar fără a se limita la, activități comerciale, de promovare a produselor și serviciilor, de marketing, de publicitate, de media, administrative, de dezvoltare, de cercetare de piață, de statistică, de urmărire și monitorizare a vânzărilor și comportamentul clientului. De asemenea, Cumpărătorul își dă acordul expres și neechivoc ca aceste date personale să poate fi transferate (cedate) de catre opticlinic.ro atât afiliaților săi precum și altei/altor entități din țară sau străinătate.
 
10.4. Prin citirea Documentului ați luat la cunostință faptul că vă sunt garantate drepturile prevăzute de lege, respectiv dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul de intervenție, dreptul de opoziție, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de a vă adresa justiției în caz de încălcare a drepturilor garantate de Legea 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
 
10.5. Pe baza unei cereri scrise, datate, semnate și expediate la adresa: Arad, Aleea Borsec, nr. 5, bl. 602, sc. B, ap. 17 B, vă puteți exercita, în mod gratuit, pentru o solicitare pe an, să vi se confirme faptul ca datele personale sunt sau nu prelucrate.
 
10.6. De asemenea, opticlinic.ro poate furniza datele Clientului cu caracter personal altor companii cu care se află în relații de parteneriat, dar numai în temeiul unui angajament de confidențialitate din partea acestora, prin care garantează că aceste date sunt păstrate în siguranță și că furnizarea acestor informații personale se face conform legislației în vigoare, dupa cum urmează: furnizori de servicii de marketing, curierat, servicii de plata/bancare, telemarketing sau alte servicii, furnizate de companii cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a Bunurilor si Serviciilor noastre, asiguratori.

11. Reclamații

Pentru sugestii, sesizări sau reclamații privind produsele sau serviciile oferite prin intermediul site-ului opticlinic.ro, Clientul este rugat să completeze formularul de reclamații. S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. acordă maximă importanță opiniei clienților săi și depune toate eforturile să raspundă cât mai prompt solicitărilor pe care le primește. Timpul de răspuns la orice sesizare este de maxim trei zile lucratoare.

12. Publicitate

12.1. Newsletterele opticlinic.ro sunt transmise prin intermediul partenerilor specializați și agreați de opticlinic.ro sau direct de către vânzător, fiind asigurate confidențialitatea și securitatea informațiilor.
 
12.2. In momentul în care, Clientul își crează un Cont pe Site, are posibilitatea să își exprime acordul cu privire la primirea de Newslettere. Opțiunea cu privire la acordul emis de către Client, poate fi modificată în orice moment, prin apăsarea butonului Dezabonare din subsolul paginii web.
 
12.3. Renunțarea la primirea Newslettere-lor nu implică renunțarea la acceptul dat pentru prezentul Document.

13. Proprietatea intelectuală

Toate materialele integrate în acest site sunt proprietatea intelectuală a S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. Aceste materiale nu pot fi copiate sau reproduse, exceptând perioada de care este nevoie sa fie vizualizate online. Totuși, puteti copia materialele specifice oferite pentru download sau copiere, însă nu le puteți folosi pentru scopuri comerciale, acestea fiind destinate exclusiv scopurilor personale, non-comerciale. Pentru orice întrebari sau cereri de folosire a materialelor de pe acest website vă rugăm să ne contactați la opticlinicarad@gmail.com. Clientului nu ii este permisă copierea, distribuirea, publicarea, transferul către terțe părți, modificarea și/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricărui Conținut în orice alt context decât cel original intenționat de Opticlinic, includerea oricărui Conținut în afara Site-ului, îndepărtarea insemnelor care semnifică dreptul de autor al S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. asupra Conținutului precum și participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea Conținutului, decât cu acordul scris expres al S.C. Optica Dr. Sârbu SRL. Orice Conținut la care Clientul are și/sau obține acces prin orice mijloc, se află sub incidența prezentului document conținând Termenii și Condițiile de utilizare ai site-ului, în cazul în care Conținutul nu este însoțit de un acord de utilizare specific și valid încheiat între S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. și acesta, și fără nicio garanție implicit sau expres formulată din partea S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. cu referire la acel Continut.
In cazul în care S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. conferă Clientului dreptul de a utiliza sub forma descrisă într-un acord de utilizare distinct, un anumit conținut, la care Clientul are sau obține acces în urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor conținuturi definite în acord, numai pe perioada existenței acestuia sau acestor conținuturi pe site sau a perioadei definite în acord, conform condițiilor definite, în cazul în care acestea există și nu reprezintă un angajament contractual din partea S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. pentru respectivul Client sau oricare alt terț care are/obține acces la acest conținut transferat, prin orice mijloc și care ar putea fi sau este prejudiciat în orice mod de pe urma acestui conținut, în timpul sau după expirarea acordului de utilizare. Niciun Conținut transmis către Client, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobândit de acesta prin accesare, vizitare și/sau vizualizare nu constituie o obligație contractuală din partea S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. și/sau al angajatului/prepusului S.C. Optica Dr. Sârbu S.R.L. care a mijlocit transferul de Conținut, în cazul în care aceasta există, față de respectivul conținut.

Este interzisă orice utilizare a Conținutului în alte scopuri decât cele permise expres prin prezentele Termeni și Condiții sau de acordul de utilizare care îl însoțește, în cazul în care acesta există.

14. Jurisdicția și Forța majoră

Eventualele litigii apărute între opticlinic.ro și Clienți se vor rezolva pe cale amiabilă sau, în cazul în care aceasta nu va fi posibilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești române competente din Municipiul Arad.

Nicio parte nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial este datorată unui eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul extern, imprevizibil, absolut invincibil și inevitabil.

Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a contractului fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.

15. Despre cookies

Site-ul opticlinic.ro utilizează cookies.
Informațiile prezentate în continuare au scopul de a aduce la cunoștința utilizatorului mai multe detalii despre plasarea, utilizarea si administrarea “cookie”-urilor utilizate de site-ul opticlinic.ro. In cazul în care aveți nevoie de mai multe informații și ele nu se regăsesc mai jos, ne puteți contacta la opticlinicarad@gmail.com
Vă rugăm să citiți cu atenție informațiile care urmează:
Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experiență mult mai bună de navigare și servicii adaptate nevoilor și interesului fiecăruia.
In ceea ce numim “web 2.0”,  “cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului și livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe internet, cum ar fi:
  • Personalizarea anumitor setări precum: limba în care este vizualizat un site, moneda în care se exprimă anumite prețuri sau tarife, păstrarea opțiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc) în coșul de cumpărături (și memorarea acestor optiuni) – generându-se astfel flexibilitatea “coșului de cumpărături” (accesarea preferințelor vechi prin accesarea butonului “inainte” și “inapoi”)
  • Cookie-urile oferă deținătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de catre utilizatori, astfel încât să le poată face și mai eficiente și mai accesibile pentru utilizatori.
  • Permit aplicațiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experiență de navigare mai valoroasă, mai utilă și mai plăcută;
  • Imbunătățesc eficiența publicității online.
Ce este un “cookie”?
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu”cookie” ) este un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul.
Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) și este complet “pasiv” (nu conține programe software, viruși sau spyware și nu poate accesa informațiile de pe hard driveul utilizatorului).
Un cookie este format din 2 părți: numele și conținutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existență a unui cookie este determinată; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se întoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.
Cookie-urile în sine nu solicită informații cu caracter personal pentru a putea fi utilizate și, în cele mai multe cazuri, nu identifică personal utilizatorii de internet.
Exista 2 categorii mari de cookie-uri:
  • Cookieuri de sesiune – acestea sunt stocate temporar în dosarul de cookie-uri al browserului web pentru ca acesta să le memoreze până când utilizatorul iese de pe web-siteul respectiv sau închide fereastra browserului ( ex: în momentul logării/delogării pe un cont de webmail sau pe rețele de socializare).
  • Cookieuri Persistente – Acestea sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament și în general depinde de durata de viață prestabilită pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ și pe cele plasate de un alt website decât cel pe care îl vizitează utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de ‘third party cookies’ (cookieuri plasate de terți) – care pot fi folosite în mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel încât să fie livrată publicitate cât mai relevantă pentru utilizatori.
Care sunt avantajele cookie-urilor?
Un cookie conține informații care fac legătura între un web-browser (utilizatorul) și un web-server anume (website-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informația deja stocată și reacționa în consecință. Cookie-urile asigură userilor o experiență placută de navigare și susțin eforturile multor websiteuri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex – preferințele în materie de confidențialitate online, opțiunile privind limba site-ului, coșuri de cumpărături sau publicitate relevantă.
 
Care este durata de viață a unui cookie?
Cookieurile sunt administrate de webservere. Durata de viață a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (session cookies) și nu mai sunt reținute odată ce utilizatorul a părăsit  website-ul și unele cookie-uri sunt reținute și refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente’). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi șterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.
 
Ce sunt cookie-urile plasate de terti?
Anumite secțiuni de conținut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terțe părti/furnizori. Aceste terțe părti pot plasa de asemenea cookieuri prin intermediul site-ului și ele se numesc “third party cookies” pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terți trebuie sa respecte de asemenea legea în vigoare și politicile de confidențialitate ale deținătorului site-ului.
 
Cum sunt folosite cookie-urile de către acest site
O vizită pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de:
  • Cookie-uri de performanta a site-ului
  • Cookie-uri de analiză a vizitatorilor
  • Cookie-uri pentru geotargetting
  • Cookie-uri de înregistrare
  • Cookie-uri pentru publicitate
  • Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate
Aceste cookie-uri pot proveni și de la terți.
 
Cookie-uri de performanță
Acest tip de cookie reține preferințele utilizatorului pe acest site, asa încât nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului.
 
Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor
De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site softul de analytics furnizat de o terță parte generează un cookie de analiză a utilizatorului. Acest cookie ne spune dacă ați mai vizitat acest site până acum. Browserul ne va spune daca aveți acest cookie, iar dacă nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne vizitează și cât de des o fac.
Atât timp cât nu sunteți înregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele sunt folosite doar în scop statistic. Dacă sunteți înregistrat putem ști, de asemenea, detaliile pe care ni le-ați furnizat, cum ar fi adresa de e-mail si username-ul – acestea fiind supuse confidențialității și prevederilor din Termeni și Condiții, Politica de confidențialitate precum și prevederilor legislației în vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal.
 
Cookie-uri pentru geotargetting
Aceste cookie-uri sunt utilizate de către un soft care stabilește din ce țară proveniți. Este complet anonim și este folosit doar pentru a targeta conținutul – chiar și atunci când sunteți pe pagina noastră în limba română sau în altă limbă, primiți aceeași reclamă.
 
Cookie-uri pentru inregistrare
Atunci când vă înregistrați pe acest site, generăm un cookie care ne anunță dacă sunteți înregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arata contul cu care sunteți înregistrat și dacă aveți permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite să asociem orice comentariu pe care îl postați pe site-ul nostru cu username-ul dvs.
 
Cookie-uri pentru publicitate
Aceste cookie-uri ne permit să aflăm dacă ați vizualizat sau nu o reclamă online, care este tipul acesteia și cât timp a trecut de când ați văzut mesajul publicitar.
Aceste cookie-uri le folosim și pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookieuri aparținând unei terțe părți, pentru o mai bună targetare a publicității, pentru a arăta de exemplu reclame despre ochelari de soare, dacă utilizatorul a vizitat recent un articol pe site despre ochelari de soare. Aceste cookie-uri sunt anonime, ele stochează informații despre contentul vizualizat, nu despre utilizatori.
De asemenea, setăm cookie-uri anonime și prin alte site-uri pe care avem publicitate. Primindu-le, astfel, noi le putem folosi pentru a vă recunoaște ca vizitator al acelui site dacă ulterior veți vizita site-ul nostru, vă vom putea livra publicitatea bazată pe această informație.
 
Alte cookie-uri ale terțelor părți
Pe unele pagini, terții pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicații sau pentru a customiza o aplicație. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terțele părți nu pot accesa cookie-urile deținute de acest site.
De exemplu, când distribuiți un articol folosind butonul pentru rețelele sociale aflate pe acest site, acea rețea socială va înregistra activitatea dvs.
Ce tip de informații sunt stocate și accesate prin intermediul cookie-urilor?
Cookie-urile păstrează informații într-un fișier text de mici dimensiuni care permit unui website să recunoască un browser. Webserverul va recunoaște browserul până când cookie-ul expiră sau este șters.
Cookie-ul stochează informații importante care îmbunătățesc experiența de navigare pe Internet (ex: setările limbii în care se dorește accesarea unui site; păstrarea unui user logat în contul de webmail; securitatea online banking; păstrarea produselor în coșul de cumpărături)
 
De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?
Cookie-urile reprezintă punctul central al funcționării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experiențe de navigare prietenoase și adaptată preferințelor și intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookieurilor poate face unele site-uri imposibil de folosit.
Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veți mai primi publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ține cont de preferințele și interesele dvs, evidențiate prin comportamentul de navigare.
Exemple de întrebuințări importante ale cookieurilor ( care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):
  • Conținut și servicii adaptate preferințelor utilizatorului – categorii de știri, vreme, sport, hărți, servicii publice și guvernamentale, site-uri de entertainment și servicii de travel.
  • Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reținerea parolelor, preferințele de limba ( Ex: afisarea rezultatelor căutărilor în limba Română).
  • Reținerea filtrelor de protecție a copiilor privind continutul pe Internet (opțiuni family mode, funcții de safe search).
  • Limitarea frecvenței de difuzare a reclamelor – limitarea numărului de afișări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.
  • Furnizarea de publicitate mai relevantă pentru utilizator.
  • Măsurarea, optimizarea și caracteristicile de analytics – cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conținut este vizualizat și modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc). Website-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunătăți site-urile în beneficiul userilor.
Securitate și probleme legate de confidențialitate
Cookie-urile nu sunt viruși! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăți de cod așa că nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecință, nu se pot duplica sau replica pe alte rețele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcții, nu pot fi considerate viruși.
Cookie-urile pot fi totuși folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informații despre preferințele și istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume site cât și pe mai multe alte siteuri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conștiente de acest fapt și în mod constant marchează cookie-urile pentru a fi șterse în cadrul procedurilor de ștergere/scanare anti-virus/anti-spyware.
In general browserele au integrate setări de confidențialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate și ștergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
 
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri:
Deoarece protecția identității este foarte valoroasă și reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se știe ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informații între browser și website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informațiile conținute de cookie pot fi interceptate.
Deși foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o rețea necriptată (ex: o rețea WiFi nesecurizată).
Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greșite ale cookie-urilor pe servere. Dacă un website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informații prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informațiile în scopuri de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important sa fiți atenți în alegerea metodei celei mai potrivite de protecție a informațiilor personale.
 
Sfaturi pentru o navigare sigura si responsabila, bazata pe cookies.
Datorită flexibilității lor și a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate site-uri și cele mai mari folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite și utilizate printre care Youtube, Gmail și altele.
Iată câteva sfaturi care vă pot asigura că navigați fără griji însă cu ajutorul cookie-urilor:
  • Particularizați-vă setările browserului în ceea ce privește cookie-urile pentru a reflecta un nivel confortabil pentru voi al securității utilizării cookie-urilor.
  • Daca nu vă deranjează cookie-urile și sunteți singura persoană care utilizează computerul, puteți seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare și al datelor personale de acces.
  • Daca împărțiți accesul la computer, puteți lua în considerare setarea browserului pentru a șterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideți browserul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookie-uri și de a șterge orice informație de vizitare la închiderea sesiunii navigare.
  • Instalați-vă și updatați-vă constant aplicații antispyware.
Multe dintre aplicațiile de detectare și prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, împiedică browserul de la a accesa website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilitatile browserului sau să descarce software periculos.
Asigurati-vă că aveți browserul mereu updatat.
Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor.
Cookie-urile sunt pretutindeni și nu pot fi evitate dacă doriți să vă bucurați de acces pe cele mai bune și cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internaționale. Cu o înțelegere clară a modului lor de operare și a beneficiilor pe care le aduc, puteți lua măsurile necesare de securitate astel încât să puteți naviga cu încredere pe internet.
 
Cum pot opri cookie-urile?
Dezactivarea și refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat și folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că nu veți mai primi/vedea publicitate online.
Este posibilă setarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate sau poți seta browserul să accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, daca nu ești înregistat folosind cookie-urile, nu vei putea lăsa comentarii.
Toate browserele moderne oferă posibilitatea de a schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regulă în “opțiuni” sau în meniul de “preferințe” al browserului tău.